Prachtige retoriek van kompromisloosheid als oplossingsformule. Het is eigenlijk typisch het probleem van een Utopie die waarheid wordt. De franstalige droom van de mogelijke ééntaligheid wordt een nachtmerrie als blijkt dat men dan in het nederlandstalig gebied ook van een recht op ééntaligheid geniet. als men een éétalige
franstalige deelstaat in België wenst ontstaat er vanzelf ook een ééntalig nederlandstalige deelstaat. Ik opende al eens een draad om franstalige / andere argumenten op te vangen zodat men weet waar er een kompromis gevonden moet worden en vooral : waarom.
Dat uitgerekend "Le Soir" ideetjes lanceert is vanzelfsprekend voor wie die krant kent.
Overigens voor zover ik juist geïnformeerd ben zijn de 6 faciliteitengemeenten de facto
in meerderheid franstalig - of ze nu hun faciliteiten gebetonneerd krijgen of niet dat zal aan de feiten waarschijnlijk niets veranderen (behalve dan dat de franstaligen in het dossier BHV geen gezichtsverlies leiden)