Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Oooooo, je gaat op de woordjes spelen..
|
ik hoef je neerbuigende toontje heus niet, hoor.
Citaat:
Oké.
Het decreet van Gabriëls bepaalt dat alle allochtonen die na 6 maanden nog geen passende huisvesting gevonden hebben, bij voorrang een sociale woning moeten toegewezen krijgen.
Er is dan ook een georganiseerde doorstroom van onbewoonbare en insalubere panden naar de sociale huisvesting én mét voorrangsrecht!!!!!
|
over met woordjes spelen gesproken:
wat is "insalubere"?
ik vind het raar genoeg niet terug in Van Dale.
Citaat:
In de Antwerpse wijk Luchtbal bv., eens gebouwd voor de dokwerkers en het eigen stadspersoneel, wonen nu meer dan 50% allochtonen. De maatschappijen van sociale huisvesting die er panden hebben, melden een onhoudbare situatie ingevolge dat decreet. Over enkele jaren zal de wijk een ghetto zijn. Vrijwel alle wanbetalers zijn allochtoon. Vandalisme, vernielingen, overlast allerhande...De Belgen worden letterlijk buiten gepest.
De sportvelden in de wijk worden gedomineerd door Afrikaanse groepen, de speelpleinen zijn het exclusief gebied van de Noord-Afrikanen...
Leuk Vlaming te zijn hé....
|
ik herhaal dus NOG maar eens:
"dit hele verhaal heeft voor mij NIETS met allochtonen te maken. Waarom moet je ze er dan toch steeds weer bijsleuren???"
en nu sleur je er het vlaming-zijn óók nog eens bij...
what's next? dit verhaal ook nog een communotair tintje geven?
er zijn hier al meer dan topics genoeg waar allochtonen en vlamingen het onderwerp zijn.
het zou misschien eens tof zijn als er hier dus bij de topic gebleven wordt...