Los bericht bekijken
Oud 26 december 2012, 13:01   #85
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Van zodra er geen geld meer rechtstreeks uit de zakken van de consument valt te kloppen is het gedaan.
Het gaat in mindere mate over de consument, eerder over verduurzaming van industrie door milieu en co2 impact mee te betrekken in de kost.

Citaat:
Je hoort mij niet zeggen dat de hele klimaatopwarming een verzinsel is (alhoewel ik zelf nog steeds niet voor 100% overtuigd ben) maar het grote doel van heel deze hype is wel degelijk geld laten rollen. Degenen die dat niet willen zien zijn ziende blind.
Natuurlijk, maar het milieu is geen hype. Het was eerder een hype om rucksichtsloss te produceren en consumeren en een deel van de kost door te schuiven. Daar komen we nu een beetje van terug in europa, in de rest van de wereld wil nog niet mee, behalve als er op dat vlak wat te verdienen valt.

Citaat:
Nu stilletjes aan alle tekortkomingen in onze aanpak boven komen drijven (de grote mogendheden doen niet mee, de groenestroomcertificatenregeling zit vol gaten en dwalingen als geld krijgen om kamelen af te schieten (ze produceren methaan!), gaan teveel mensen doorkrijgen dat het allemaal niet helemaal koosjer is en zal men veel minder snel overtuigd raken om extra geld uit te geven ten voordele van het klimaat.
Niet veel keuze, het wordt geinstitutionaliseerd he.
Als gij een hummer wil kopen om naar de bakker te rijden elke morgen, gaan ze u daar zwaar op belasten, en terecht.

Citaat:
Vind niemand het trouwens raar dat we hier in bv 2007 nagenoeg niks hoorden over klimaatverandering, zonnepanelen of groenestroomcertificaten en eind 2008 (de crisis was begonnen) plots niks anders meer hoorden?
Niet waar, het is al een serieus thema sinds 2001, na het derde assesment report van het IPCC. Op populair vlak, heeft Al Gore met zijn inconvenient truth film het in de belangstelling gebracht in 2006.

Het is uiteraard wel zo dat de regering ernstig beginnen subsidieren is rond 2007 - 2008 omdat ze de sector wou jumpstarten, een beetje hals over kop.

Citaat:
Ik ben er van overtuigd; was er in 2008 geen crisis uitgebroken, er zou ondertussen heel wat minder geld gestoken zijn in de bestrijding van de klimaatverandering. Het was destijds gewoon een gemakkelijke manier om de consument ertoe aan te zetten (mits een stevig financieel duwtje) om in de duistere begindagen van de crisis de portemonnee te doen trekken.
Denk ik niet.

Citaat:
Jammer maar helaas. Heel de strijd tegen de klimaatopwarming draait om geld. Zodra dat niet meer rolt houdt het op.
Geld is een middel om gedrag te sturen uiteraard.
Je kan evengoed zeggen dat de hele strijd tegen criminaliteit om geld draait.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden