Los bericht bekijken
Oud 28 december 2012, 18:39   #8
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Kun je die situatie in Wortegem-Petegem eens uitleggen!
Ik ken de situatie niet inhoudelijk, ik heb enkel (via de media) vernomen dat doordat er een strafklacht ingediend werd door een politiek opponent de kandidaat burgemeester in 2006 niet aangesteld kon worden als burgemeester. (gebeurt bij de gouverneur na toestemming van vlaams ministerie binnenlands bestuur).

Het is blijkbaar de regel dat indien er een strafklacht ingediend is die toestemming niet gegeven wordt omdat de burgemeester verheven moet zijn van enige twijfel.

Uiteindelijk heeft het gerecht er 6 jaar over gedaan om een uitspraak te vellen (wat die was ken ik niet).

Wat me stoort aan heel het verhaal in Zelzate is dat er een organisme in plaats gesteld is dat oordeelt binnen de paar maanden na de verkiezingen en dat SPA parallel een strafklacht indient.

In ordegrootte gaat het om 80 bedden in een rusthuis op een bevolking van 12000 inwoners. En dan wetende dat de raad voor verkiezingsbetwistingen reeds geoordeeld heeft dat er geen, maar dan ook geen enkel bewijs kon gevonden of aangedragen werd. Ze hebben 1 duif die werkt aan het OCMW 1 verklaring kunnen doen afleggen over 1 volmacht en die verklaring van die duif kunnen ze dan nog niet bewijzen.

Ondertussen heeft die VLD'er een huiszoeking in zijn privé woning aan zijn broek, in zijn bureau en zit hij dan geblokkeerd. Ik ken hem niet persoonlijk maar hij kiest bewist vor het lokale en heeft zijn job opgegeven vorig jaar om fulltime OCMW voorzitter te worden en nog voor de verkiezingen hopend op een burgemeestersjerp.

Ik vind dit ronduit schandalig en je kan er niets aan doen.
westdiep is offline