Discussie: softies.
Los bericht bekijken
Oud 2 september 2004, 17:39   #12
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starlight
Een klein vraagje over roken trouwens:Sigaretten slaan steeds maar op. Velen stoppen en zullen nog stoppen met roken (ni allemaal maar toch, als ik kijk naar mijn omgeving).
Ik denk dat uw beeld een beetje misvormd is door uw omgeving. Het aantal dagelijkse rokers (ouder dan 15 jaar) is in België de laatste 10 niet (significant) gedaald. (van 28% in 1995 tot 27% in 2004)
Bovendien lijken andere factoren (meer 75+'ers, meer mensen die HO hebben genoten, toenemende urbanisatie, ...) een veel grotere invloed te hebben op het aantal mensen dat rookt dan de belastingsverhoging.
Ondanks de lichte daling in het percentage rokers in België is er overigens wel een toename van het aantal stuks sigaretten dat verkocht wordt. (NIS: van 12,373 miljard in 1995 naar 14,287 miljard in 2003) En de overheidsinkomsten stegen aldus met bijna 50% in de periode, weinig reden om verontrust te zijn dus op dit ogenblik.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline