Los bericht bekijken
Oud 6 januari 2013, 17:19   #944
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik denk trouwens nu dat Argentinië niet nogmaals de Falklands zal proberen te heroveren.
Naar ik begrijp zou er trouwens ook nog een niet aanvalsverdrag zijn tussen de diverse Amerikaanse landen. Het is alleen opvallend dat bijvoorbeeld een Nederland, Frankrijk en ook Groot-Brittanië daar niet bij staan ter wij daar toch aanwezig zijn.
Ik denk trouwens dat Argentinië zich heel veel problemen op de hals haalt door de Falklands proberen te veroveren.
Vooral de USA zal hier niet blij mee zijn.
Ook tijdens de Falkland oorlog werd er veelvuldig heen en weer gevolgen tussen de USA en Argentinië...

link: http://en.wikipedia.org/wiki/Inter-A...cal_Assistance
Vergis je daarentegen niet in de Amerikanen. De Britten waren minder vrij in hun handelen tijdens de Falklands dan je denkt.
De Amerikanen stonden hen niet toe om aanvallen uit te voeren in Argentinië.
Ze hadden vergaande plannen, als wel een operatie gepland op land in Argentinië door de SAS.

Wat de Amerikanen betreft mochten ze vechten om de Falklands te behouden. maar no way oorlog voeren op het (Zuid) Amerikaanse continent
De regel van de Monroe doctrine bleef wat de Amerikanen betreft onverkort van kracht ..ook voor hun trouwste bondgenoot de UK

Lijkt me overigens zeer sterk dat de Argentijnen het zelfs zouden kunnen. Destijds een redelijke luchtmacht, maar momenteel bezitten ze weinig jets meer.
Met de Britten is het overigens niet veel beter, de Royal Navy is flink geslonken en Harriers hebben ze niet meer.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden