Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2013, 12:02   #30
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu boven de 55% zie ik hen nooit komen, maar 55% van de stemmen betekend wel 65% of zelfs meer van de zetels.
Met de 10% aan stemmen van het VB en dus 12% van de zetels, hebben zij dan zelfs een meerderheid van 77% aan zetels van volksvertegenwoordigers in handen.
En dat is wel een gevaarlijke situatie.
Domme mensen hebben altijd de neiging om een nieuwe situatie als gevaarlijk te zien. Die situaties zijn echter niet gevaarlijk maar eerder moeilijk. Vaak moet men even doorbijten om er beter uit te komen. Ik ben al vaak met open ogen in moeilijke situaties gedoken, dat anderen mij voor gek verklaarden, om er nadien sterker en beter uit te komen.

De dag na de onafhankelijkheid van Vlaanderen zal het zeker moeilijk zijn. Na een jaar waarschijnlijk nog steeds. Na 5 jaar zal het beduidend beter zijn dan vandaag. Als de traditionelen waarschuwen dat het slechter zal gaan met Vlaanderen focussen ze op die korte termijn, hopend dat de bevolking te dom is om de rekening op lange termijn te maken. Kleine rekentip: 16 miljard per jaar, daarmee kunt ge best een onafhankelijkheid financieren.
Effect is offline   Met citaat antwoorden