Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C
Daar komt dan nog eens bij dat de Franstaligen zich na de Vlaamse afscheiding in gans Europa als het slachtoffer van egoïstische Vlaamse separatisten kunnen voorstellen, dus wees maar zeker dat een aantal van die eisen over de verhouding tussen Vlaanderen en de Franstaligen zal gaan. We zullen op z'n minst blijven opdraaien voor het armlastige Wallonië (bijvoorbeeld door een groter deel van de staatsschuld over te nemen), want je denkt toch niet dat de andere EU-landen één cent meer gaan geven aan de Walen omdat Vlaanderen zo nodig onafhankelijk wou zijn? En waarschijnlijk zullen we de Franstaligen in de Rand nog een minderheidsstatuut moeten geven ook, om hen tegen die "grote boze separatisten" te beschermen. En dit is dan nog één van de rooskleurigere scenario's. 
|
Ook hier dezelfde bangmakerij. Ook hier weer het aannemen van bepaalde axioma's die nergens op gesteund zijn. Ik lees hier dat Vlaanderen een groter deel van de staatsschuld op zich zal nemen. Hoezo? Vanwaar die stelling? Heeft Slovenië dan een proportioneel groter deel van de staatsschuld van Joegoeslavië op zich genomen toen het als eerste republiek zich afscheidde? Bij mijn weten niet. Dus, waarom zou dat nu plotseling voor Vlaanderen als een gegevenheid aanvaard moeten worden?
Daarnaast is uw veronderstelling over de Franstaligen in de Vlaamse Rand ook grotendeels op fantasie gesteund. Toen de Baltische republieken zich onafhankelijk verklaarden, werden ze ook niet gedwongen bepaalde rechten voor de Volksrussen voor lief te nemen. Wel integendeel.
Ik stel dus vast dat u berichten volpropt met allerlei veronderstellingen die grotendeels gebaseerd zijn op los zand.