Wow, knap gedaan zeg!
Eender welke reactie ik hier nu geef als politieker is op voorhand al waardeloos want... ik heb een verwrongen beeld van de realiteit...
Dus wanneer ik bijvoorbeeld (echt meegemaakt en al meer dan één keer) voor mij een wagen met gebroken ruit zie waarvan de bestuurster luidkeels zit te schreeuwen en er twee jonge Marokkanen zie weglopen waarvan één met een verdacht vrouwelijk uitziende handtas in zijn handen...
Mag ik dus niet denken, lap, weeral!
Want ik heb een verwrongen idee van de werkelijkheid...
Want natuurlijk is daar dan het volgende gebeurd:
Er is een vogel in die zijruit gevlogen, de vrouw schreeuwt omdat ze geschrokken is. En die twee jongens met de damestas? Die zijn natuurlijk slachtoffer en op de loop omdat je als Marokkaanse "vriendjes" bij je hetero Marokkaanse vriendjes in Molenbeek niet zo welkom bent...
Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar in de vijf of zes gevallen waarvan ik persoonlijk getuige was ging het toch om het eerste scenario...
Van één geval weet ik dat de dader gepakt is en die was 'gekend van 27 andere feiten'.
Maar de feiten... die doen hier niet terzake wel?
Want jij hebt beslist dat andersdenkenden, en vooral als het om politici gaat, een verwrongen beeld van de realiteit hebben.

Want, uiteraard, is het jouwe het enige reële en waarachtige nietwaar?
Vandaar dat ik met mijn verwrongen beeld meestal wel de nagel op de kop sla nietwaar?
Maar toch, verdienstelijke poging om jezelf tot profeet te verheffen op de kap van diegenen die zich inzetten voor de maatschappij zoals zij die zien.
En die visie is niet meer of minder waardevol dan de jouwe. En tevens, in mijn geval, want ik ben natuurlijk de enige echte en ware profeet, veel minder verwrongen dan de jouwe...
Mensen zonder humor mogen nu als razende op de geliefde knopjes drukken...