Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Inderdaad. Meer nog. Toen de Belgische opstand uitbrak, deden zo goed als alle (Nederlands-) Limburgse steden mee. En dan heeft Den Haag nog reuzegeluk gehad dat de opstand niet oversloeg naar de Meierei en andere gebieden in Brabant Wat dat was ei zo na het geval.
|
"
deden zo goed als alle (Nederlands-) Limburgse steden mee"
Zo goed als, dus niet allemaal!..
Maar dan wel gelijk heel Nederlands Limburg willen claimen..
Citaat:
Men heeft België gedwongen Nederlands Limburg af te staan (vooral Engeland). En dit om de Onwijze Willem zijn zin te geven. Maar de Nederlands Limburgers bleven hunkeren naar België. Tot na WO I. Zolang waren de Nederlandse Limburgers zich bewust van het gedane onrecht.
|
Net zoals men de Vlamingen heeft gedwongen om in het Belgische huis te moeten leven.
Waarna men(Franstalig Belgisch regime) met harde hand de Vlamingen onder de knoet heeft gehouden.
Citaat:
Nu nog zijn er af en toe zure oprispingen. Toen men in Maastricht in 2006 een gedenkplaat wilde inhuldigen van Dibbets, de toenmalige Hollandse (Arnhemse) militaire bevelhebber van Maastricht tijdens die bewogen dagen, was er een klein incident. Toen men het doek aftrok van de gedenkplaat voor Dibbets was deze bedekt met een ... Belgische vlag die men 's nachts of in de vroege morgen stiekem op deze gedenkplaat had gelegd.
|
Nou nou, het werk van 1 enkele gek!..
Ik bedoel, nadat men was uitgelachen ging men weer over met de orde van de dag!.
Want laten wij eerlijk zijn systemke, in Nederlands Limburg bestaat er geen afscheidingsbeweging..
Hoe anders dan in België, waar ondanks de geschiedenis vervalsingen, de culturele en taalkundige onderdrukkingen (ja je kan zelfs spreken van moedwillige
genocide) ten einde een Belgische natiestaat te creëren.
Er een steeds grotere groep Vlaams-nationalisten is ontstaan, die het einde van de Belgische staat toejuichen.
Het zal daarom ook voor mensen zoals jij heel spannend worden in 2014..
Ik zou zeggen; hou die plakkaten met "ik laat je niet los!." , maar alvast gereed..
Jeff