Discussie: de pvda+ generatie
Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2013, 22:16   #61
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
De PVDA+ komt openlijk uit voor zijn afkeer van dierenrechten. Dierenrechten zijn ondergeschikt aan godsdiensten. De PVDA+ pleit openlijk voor halal slachten en ziet dus geen graten in de vreselijke pijnen die dieren lijden bij die halalslachtingen.
Eerlijk gezegd, ik werd voordien ook emotioneel geraakt door dat onverdoofde slachten. Wat barbaars, die diertjes pijn laten lijden.

Maar wat overdrijven we toch in het welzijn van een dier in de laatste seconde van het leven. Is het welzijn van een dier in die allerlaatste seconde dan zo cruciaal? Is dat een belangrijker welzijn dan het welzijn op de andere seconden? Een trauma zullen de dieren er niet aan overhouden, dus eerder het tegendeel is waar. En door ze te verdoven zijn ze niet minder dood.

Diezelfde mensen die zo hard hameren op het verbieden van onverdoofd slachten, waarbij de dieren meestal ook al dood zijn vooraleer een signaal van de gevoelszenuw tot aan de hersenen kan geraken, zie ik anders nooit over dierenwelzijn praten. Het is dan ook duidelijk dat het niet om de dieren gaat, maar wel om hun haat tegenover moslims en mensen die anders zijn in het algemeen.

Bij mij heeft dierenwelzijn wél de prioriteit. Daarom ook dat volgens mij vooral de behandeling van de dieren vóór het slachten de aandacht moet krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
De PVDA+ lijkt zich dus met zijn hoofddoeken en halalslachtingen vooral te richten op moslimkiezers.
En anderen dan weer op anti-moslimkiezers.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 10 januari 2013 om 22:16.
Robinus V is offline