Discussie: de pvda+ generatie
Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2013, 03:16   #68
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
U heeft nog steeds geen flauw benul van hoe onverdoofd slachten in zijn werk gaat. Het gaat telkens om een doodstrijd van minuten lang. Probeer anders eens een schaap op een linksprogressieve manier te doen stikken in zijn eigen bloed.
Ik was voor het verbieden ervan toen ik er niets over wist. Omwille van die aangrijpende verhalen erover die mensen emotioneel raken.

Ondertussen weet ik dat de halsslagaders doorgesneden worden. Dat betekent dat de bloedtoevoer naar de hersenen meteen stopt. Je bent dan direct bewusteloos en direct daarna dood.
Enkel wanneer de snede mislukt is, lijdt het dier enkele seconden. Dat zijn de te betreuren uitzonderingen.

Ik pleit niet voor rituele slachtingen. Ik vind het enkel wat hypocriet om het te willen verbieden. Over het hele leven van het dier bekeken scheelt het nog geen 0,0001% qua welzijn, de manier van slachten; bij een 'humane' slachting ervaart het dier ook geen gigantische piek van genot, neem ik aan.

Persoonlijk zit ik weinig in met de manier waarop ikzelf zal sterven. Ik wil vooral leven; wat vóór het sterven gebeurt, dat is het belangrijkst. En voor dieren is dat ook het belangrijkst, lijkt me. Aan wie dieren houdt om te slachten wil ik daarom vooral vragen aan het comfort te denken vóór de slachting.

Bovendien bestaat er niet zoiets als humane moordenaars. Als je serieus over het onderwerp hebt nagedacht en denkt dat je goed bezig bent door fanatiek te wijzen naar de verschrikkelijke joodse en moslimslachters om je daarna zelf vol te vreten met vlees, dan is er iets serieus mis met je emotionele werking óf je bent aan het liegen over de redenen van je afkeer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Beweren dat mensen die voor dierenrechten zijn dit doen om de moslims te pesten toont enkel maar jullie intellectuele armoede in dit debat aan. De dierenwelzijnswet is een zeer progressieve wet, deze niet toepassen om jullie achterban niet voor het hoofd te stoten geeft enkel maar weer dat jullie om populistische electorale redenen dierenmishandeling toelaten.
Ik beweer niet dat mensen die voor dierenrechten zijn dit doen om moslims te pesten. Ik beweer wél dat mensen die tegen onverdoofd ritueel slachten zijn en vérder nooit iets i.v.m. dierenwelzijn aanklagen dit doen om moslims (en/of joden) te pesten.

Racisme verbergen achter dierenwelzijn, daar heb ik geen woorden voor.
...
Neen, geen enkel woord.
Robinus V is offline