Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V
Helemaal niet. Je haalt terecht aan dat er onuitroeibare praktijken zijn. Halal slachten is er zo één. Verbied je het, dan gebeurt het geheim en dan hoeft men zich van andere regels ook niets aan te trekken. Verbied je het niet, dan kan je het aan striktere regels onderwerpen, zodat enkel de beste slachters een mes in hun handen krijgen, zodat er minder ongelukken mee gebeuren.
Dus zowel als je geen probleem maakt van halal slachten als wanneer je dierenleed wilt bestrijden, halal slachten zomaar verbieden zal altijd negatief zijn ten opzichte van andere mogelijkheden die we hebben en niet kunnen samengaan met een verbod.
|
Wel grappig, wetten zijn er altijd om nageleefd te worden en gebroken te worden, dat is de essentie van een wet om een gedrag te beïnvloeden. Ik word hier beschuldigd van (extreem-)rechtste sympathien, maar blijkbaar geloof jij dat het deel van deze bevolkingsgroep dat zich niet aan de wet zal houden dermate groot is dat het dierenleed nog altijd zal bestaan.
Ik ga ervan uit dat indien er een verbod komt, er op die dagen alternatieven zullen aangeboden worden en dat slechts een kleine minderheid dit niet zal doen, maar dat door controle dit eenvoudig tegen te gaan is.
Maar goed, ik ben dan ook de extreem-rechtse