Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2013, 01:53   #113
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er daklozen die profiteren ( ik vraag mij af van wat eigenlijk ? Het schoon weer ? De gratis lucht die ze inademen ? )
Evenwel zijn er ambtenaren die profiteren, vrouwen die van hun man profiteren en vice versa, en vooral ...! Bazen die van hun werkvolk profiteren, bankiers die van hun klanten profiteren. En deze laatsten leven in weelde en men spreekt hen met respect aan, alhoewel het dikke vette profiteurs zijn...
" Daklozen die profiteren "...Wat wil je daarmee nu eigenlijk aanduiden ? Onze gehele samenleving is gebaseerd op het profiteren van andere mensen.
Wat U zegt klopt volledig , en dat is enkel om dat er geen ruimte is voor alternatief .

Onze overheid is er op gebaseert dat de mensen moeten meedraaien in het systeem , moeten bijdragen of moeten onderhouden worden .

Maar die laatste groep wordt nagenoeg onbetaalbaar .

Vandaar dat ik zou voorstellen om mensen die kwaadwillig in de profiterende zone willen leven op de kap van de active , een alternatief bestaan , een beetje een kloosterbestaan zouden moeten kunnen leiden waarin ze zichzelf bedruipen en niet langer de gemeenschap ten laste zijn .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden