Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder
Wanneer mensen hun leven een puinhoop is dan hebben ze juist zeer veel aan een sociaal vangnet zoals het onze. Alleen mag dat sociaal vangnet geen sociale hangmat worden zoals we nu in veel gevallen zien.
Dat kan inderdaad en die mensen moeten worden geholpen. Als ze geen hulp willen dan is er weinig aan te doen.
Dat is juist wel een argument maar jij trekt het hier direct door naar zeer zware criminele voorbeelden. Dakloosheid heeft daar niks mee te zien.
Heb jij trouwens al eens mensen zien sterven van honger, koude en ontbering? Heb jij al eens kinderen gezien waarvan je zeker wist dat ze het niet zouden halen omdat ze in armoede leven? Mocht je zoiets ooit gezien hebben dan zou je wellicht anders redeneren.
|
1: Het gaat erom dat mensen dat niet meer zien, als hun leven een grote puinhoop is.
2: Het heeft niets met *willen* te maken.
3: Jij weet niets maar dan ook echt niets over mij. Ik zou het dus op prijs stellen, als jij geen speculaties gaat doen over wat ik allemaal gezien of meegemaakt heb.
Laten we het erop houden, dat ik genoeg gezien of meegemaakt heb om hierover te kunnen praten.