Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2013, 16:14   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ron Swanson Bekijk bericht
Ben ik de enige die vind dat het anno 2013 vreemd is dat er mensen zijn die nog altijd problemen hebben hiermee? Ik bedoel, als je tegen het homohuwelijk bent, heb er dan geen. Toch?
Ik ben ervan overtuigd dat, indien men de wetgeving die het samenleven van holebi's regelt zou aanduiden met "samenlevingscontract" of iets gelijkaardigs en het samenleven van hetero's "huwelijk" dat er eigenlijk véél minder problemen zouden zijn.

Ik denk niet dat je zomaar kunt stellen dat al diegenen die in Parijs betoogden anti-holebi zijn. Verre van. Maar, of men het nu graag leest of niet: er is een verschil tussen mannen en vrouwen. En dat verschil heeft als consequentie dat het samenleven van een man en een vrouw kan leiden tot procreatie via sexuele betrekkingen tussen die twee, daar waar dit bij holebi's niet het geval is. Daaruit mogen we rustig concluderen dat het dus om twee verschillende vormen van samenleven gaat. Bijgevolg is het dan ook maar doodnormaal dat we er ook twee verschillende benamingen voor gebruiken. Huwelijk in de ene situatie, samenlevingscontract in de andere. De heisa die de holebi-gemeenschap daaromtrent maakt is naar mijn gevoel misplaatst.
quercus is offline   Met citaat antwoorden