Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2013, 14:44   #32
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Euh, hoeveel percent van de bevolking moet slachtoffer zijn van een ziekte, handicap of een ander probleem alvorens ook maar één van die mensen recht heeft op de aanpak van het probleem in kwestie?
Kan je daar dan even een cijfer opplakken?
Ik zeg niet dat het probleem niet moet worden aangepakt, alleen zie ik niet in waarom alle kinderen aan een voorafgaande test worden onderworpen. Kleuterleiders en leerkrachten zijn vaardig genoeg om problemen tijdens de lessen te detecteren. Ik verspil niet graag mijn tijd en die van mijn kinderen. Wat denken de CLB's er eigenlijk over? En wat die brief betreft:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-dg

Ik erger mij aan die brief én aan de berichtgeving daarover. Onze oudste is vorig jaar veel ziek geweest en kwam daardoor niet aan haar vereiste aantal dagen aanwezigheid. Deze afwezigheden werden ALTIJD GEWETTIGD met een attest. Als de school de afwezigheid meldt, dan wordt er een bepaalde code ingegeven waardoor duidelijk is waarom het kind afwezig is. Maar toch wordt er géén onderscheid gemaakt tussen echte spijbelaars en kinderen die afwezig zijn door overmacht. En de media zijn er, naar goede gewoonte zéér genuanceerd over .
Meer in het algemeen is het ergerlijk dat het begrip voor zieken in deze maatschappij altijd maar afneemt, zeker in de context van werk en opleiding.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 17 januari 2013 om 14:49.
Libro is offline   Met citaat antwoorden