Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
1 Aan dit soort wegen is inderdaad een noodzaak, het fietsgennetwerk had er lang moeten zijn...
2 Het aantal overtredingen hier door autos ligt helemaal niet zo hoog als u voorwendt. Integendeel is het aantal overtredingen door wielerterroristen op zulke wegen (ook op de openbare weg trouwens) veel hoger. Zelf fietser zijnde kan ik daar van mee spreken.
3 de categorien van weggebruikers die werkelijk hun laars aan alle regels lappen zijn eerder fietsers en voetgangers en daar wordt door ordediensten niet eens op gereageerd.
Fietsersverenigingen geven, in hun praktische raad aan hun leden, aan fietsers in de stad zelfs de raad de regels met een korreltje zout te nemen en 'jezelf te manifesteren in het verkeer' om een vlotte doorgang voor jezelf te verzekeren. Plat populisme en egoisme als regel dus.
Ik vind het persoonlijk, als regelmatig fietsgebruiker in de stad, eeuwig jammer dat op een autoloze zondag de ouders met jonge kinderen (die daar vaak hun kinderen de regels laten gehoorzamen) hun inspanningen om de kinderen iets bij te brengen over het verkeer in de mist zien gaan door een ware hoogmis van verkeersovertreders.
Het wordt hoog tijd dat de verkeersregels voor iedereen gelden. Ze worden niet zomaar opgelegd.
|
Een waarheid als een koe, en een bevestiging van mijn 1ste antwoord op de TS. Het getuigt van moed dat CJ zelf toegeeft ook fietser te zijn.