Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2013, 23:50   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik snap de relevantie niet van uw opmerkingen. Bussen of vrachtwagens zijn een pak zwaarder en de gevolgen bij ongeval zullen zwaarder zijn. Bovendien hebben ze vaak een grote verantwoordelijkheid omdat ze mensen vervoeren en dus ook daarvoor verantwoordelijk zijn. Vandaar ook dat de bestuurders van dergelijke voertuigen extra voorzichtig en defensief moeten rijden. Vandaar ook dat ze vb geen alcohol mogen drinken i.t.t. automobilisten.
Ik begrijp de relevantie van uw automobilistengedoe die mensen en dieren verminken en doodrijden ook niet. En "bovendien" is geen argument...

Wacht even, ik zal je eigen citaat wat aanpassen:
Citaat:
Tja een automobilist die door het rood rijdt zal nu éénmaal niet een (zware) vrachtwagenbestuurder of busbestuurder of trein/tram-bestuurder "doodrijden". Bussen en-of vrachtwagens/treinen/trams rijden echter dagelijks mensen en dieren dood of verminken hen voor het leven. Klein nuance verschil is dus dat de zware vrachtauto en-of de autobus en-of de trein en tram een groter potentieel moordwapen is, en dat blijkt jammer genoeg nog steeds niet door te dringen tot de gebruikers ervan ...
De verkeersregels gelden trouwens voor iedereen en meestal mogen de potentieel veel zwaardere voertuigen even snel of sneller rijden als auto´s..

En btw automobilisten vervoeren eerder passagiers *meer kms als andere veel zwaardere voertuigen die door hun massa een VEEL groter potentieel moordwapen zijn. 5 kmh is al voldoende voor verplettering en-of verminking en men rijdt er mee midden door de bebouwde kom !

Citaat:
Bovendien hebben ze vaak een grote verantwoordelijkheid omdat ze mensen vervoeren en dus ook daarvoor verantwoordelijk zijn. Vandaar ook dat de bestuurders van dergelijke voertuigen extra voorzichtig en defensief moeten rijden.
Google eens op busongevallen van de Lijn per kms... Ik heb het ooit eens uitgerekend (meer als de personenwagens in elk geval)
Of lees dit eens:
Citaat:
http://vlaanderen.mediargus.be/Frame...&IsReview=True
De rittijdenzijn strakker gemaakt, waardoor de buschauffeurs sneller rijdenom geen vertragingop te lopenVerkeersexpert Johan De Mol


De buschauffeurs van De Lijn worden steeds vaker betrapt op roekeloos rijden. Dat blijkt uit cijfers die we exclusief konden inkijken. Tussen 2007 en 2010 steeg het aantal beboete chauffeurs van 961 naar 1.250, waarvan 993 voor overdreven snelheid. Onthutsende cijfers, te meer omdat buschauffeurs zelf slechts een miniem deel van de verkeersboetes moeten ophoesten. De Lijn zou er zo willen voor zorgen dat ze hun uurschema's respecteren. "Er is maar één oplossing", zegt verkeersdeskundige Johan De Mol. "Rust elke bus uit met een snelheidsbegrenzer." ....
Verantwoordelijkheid ?

en dit onderzoek uit NL ken je:
Citaat:
Door het aantal afgelegde voertuigkilometers van personenauto's, bussen en trams te relateren aan het aantal ongevallen of slachtoffers, bereken je het ongevallen- resp. slachtofferrisico. Het blijkt dat er per afgelegde kilometer bij ongevallen met een bus 7 keer zoveel ongevallen zijn met ernstige afloop (doden en/of ziekenhuisgewonden) dan bij ongevallen met een personenauto, en bij ongevallen met een tram 12 keer zoveel. Voor dodelijke ongevallen zijn deze verhoudingen nog ongunstiger: bij ongevallen met een bus 15 keer zoveel en bij ongevallen met een tram 57 keer zoveel dodelijke ongevallen als bij ongevallen met een personenauto. ...]

page 4
Conclusies

In totaal vallen er op dit moment bij ongevallen met bus, tram, metro en trein bijna tweehonderd slachtoffers (doden of ziekenhuisgewonden) per jaar. Daarvan is 10% inzittende van het betrokken openbaarvervoermiddel en 90% een andere verkeersdeelnemer. De onveiligheid van openbaarvervoermiddelen is voor andere verkeersdeelnemers dus veel groter dan voor de passagiers ervan. Ongevallen met openbaarvervoermiddelen lopen ook vaak veel ernstiger af dan andere verkeersongevallen. Naar verhouding is er weinig kennis over de achtergronden van de betrokkenheid in het stedelijke verkeer van grote, afwijkende voertuigen, zoals bussen en trams, bij ongevallen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 januari 2013 om 00:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden