Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V
Vlaanderen geeft geen subsidies aan Vlaanderen. De enige financiering van Brussel waar Vlaanderen iets mee te maken heeft, is wel degelijk via federale belastingen die door alle Belgen betaald worden.
Je pleit dus voor een equivalent van het cijnskiesrecht. Een idee dat dacht ik al honderd jaar begraven was, wegens voorbijgestreefd, niet meer van deze tijd.
Of Vlaanderen al dan niet subsidies aan Brussel wilt geven, dat mag Vlaanderen uiteraard zelf beslissen. Misschien kan je ervoor pleiten dat de Vlaamse regering subsidies geeft aan Brussel. Ikzelf denk dat een financiering vanuit federaal belastinggeld moet volstaan.
Mag ik er dan eventjes op wijzen dat er geen enkele partij is die Vlaamse onafhankelijkheid wilt zonder Brussel? Dat betekent dat er gewoon geen onafhankelijkheid komt, niet met en niet zonder Brussel. Tenzij er een nieuwe Vlaams-nationalistische partij opkomt en de stemmen van Vlaams Belang en N-VA opslokt.
|
Ik pleit nergens voor een cijnskiesrecht. Dat verzin jij erbij om niet inhoudelijk op mijn argument in te gaan.
Laatst gewijzigd door Schelfie : 19 januari 2013 om 18:27.
|