Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko
Een Flandrien is niet noodzakelijk een Vlaams-nationalist, System. Je hoeft er geen andere voor door het slijk te halen om een punt te maken. Voor mij blijft Merckx nog steeds de allergrootste en heeft hij dat lintje zeker verdiend. Eens kijken naar de aanleiding/gevolg zegt me dat stokebrand Another Jack zeker niet vrijgaat in deze.
|
Ik beweer dit allemaal niet. En ik haal niemand door het slijk. Ik zeg alleen dat iedereen slikte in die tijd van Merckx. Ook Merckx uw idool dus. Dat had niets te maken met Belgen of niet-Belgen zoals Fonne weer wilt insinueren. En moest Merckx 'gekoerst' hebben in onze tijd, dan was hij al lang door de mand gevallen.
Edoch, Eddy Merckx was een complete renner. Die uitstekend was in alles: bergen, tijdrijden, ronderenner, ééndagkoersen, sprinten, snelheid, ...
Maar... wel mét doping. En dus blijft hij, vermits alle renners zich dopeerden in zijn tijd, de beste van al de gedopeerde toprenners. Hetgeen nog altijd een prestatie is.
Nu, dit gezegd zijnde, moest men niet zoveel eisen van de renners, er zou -misschien- ook minder doping zijn. Wanneer ik zie hoe zwaar die Rondes van Frankrijk zijn elk jaar, dan is het niet te verwonderen dat renners naar hulpmiddelen zoeken.