En als die Fyra ooit (nog eens) zal bollen, dan is het nog niet gedaan.
Ik stond versteld als ik een lezersbrief in De Standaard las:
Citaat:
Miskoop, zelfs als hij rijdt
Ik heb twee keer de Fyra genomen: op de eerste rit
had ik twintig minuten vertraging, op de tweede
tien. Naar Fyranormen
een meevaller.
Wat mij meteen opviel, is dat er heel weinig beenruimte
is in vergelijking met de oude Beneluxtrein.
Zitten is niet echt comfortabel, zeker niet aan het
raam. Ook waren er voortdurend discussies op de
trein over zitplaatsen, omdat veel reizigers niet
wisten dat de plaatsen genummerd en gereserveerd
zijn of omdat reizigers van andere (afgeschafte?)
treinen werden toegelaten en zomaar ergens
gingen zitten.
Een van de stopplaatsen was Schiphol. Te verwachten
is dan dat er veel vliegtuiggebruikers op de
trein zullen zitten, die stevige valiezen bij zich hebben.
Daarop is de Fyra niet voorzien. Er is amper
stapelruimte voor bagage en het gangpad is ultrasmal.
Dus ook vanuit praktisch oogpunt is deze Fyra
een miskoop.
Reizigerscomfort is onmogelijk, omdat er onvoldoende
ruimte is op de trein om mensen en bagage
te laten circuleren. Het gangpad is juist breed genoeg
oméén persoon of één reiskoffer door te laten.
Doordat de koffers nergens kunnen worden opgeborgen,
wordt het gangpad dikwijls versperd. Dat
probleem is onoplosbaar als men vliegtuigreizigers
toelaat. Ik hoop dat de parlementscommissie Infrastructuur
zich op dat vlak niet laat inpakken door
een of ander ceopraatje.
Jan Mommens (Antwerpen)
|
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.
De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.
Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
|