Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M
Natuurlijk Karremans had kunnen besluiten te vechten, wat niet meer dan zelfmoord geweest zou zijn.
Plus, daarna evengoed verguisd omdat hij het bataljon in dat geval opgeofferd zou hebben en massa's burgers gedood zouden zijn.
Met name dit laatste zou hem zwaar aangerekend geworden zijn, daar dit meespeelt in milltaire beslissingen.
Degenen die het overleefd zouden hebben, daarna als nog uitgemoord. Dus ook de vrouwen en kinderen die het door deportatie overleefd hebben.
|
Nee , Karremans had moeten vechten.
Ik geloof niet dat de Serviers klaar waren geweest om de prijs te betalen van het (eventueel) doden van alle Nederlandse millitairen in dit gebied.
De Nederlandse politici en een aantal generaals hadden allen voor de strafrechter/krijgsraad moeten staan natuurlijk voor hun slappe, misdadige en nalatige houding hier.
En Nederland had zich direct uit de NAVO moeten terugtrekken , na de weigering van luchtsteun. (en wat mij betreft doen ze dat alsnog).
Ook had Nederland van het arresteren of doden van Karezic en Mladic middels haar speciale commando's een erezaak moeten maken.
De hele geschiedenis is een langdurige schandvlek voor Nederland.
Daar past geen goedpraterij bij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo-
Ik wens, vanuit "mijn denktrant", dat het VK uit elkaar valt, vernietigd wordt, ophoudt te bestaan, verzwakt wordt waar mogelijk.
|
<> Hoe kun je het VK meer verzwakken dan ze 17 miljoen Hollanders in de maag te splitsen? <> denktrant Jo edit<>