Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
130 is voor een moderne wagen geen slechte maximumsnelheid.
De grote gevaren op de snelwegen zijn niet de toegestane snelheden.
Wel het véééél te snel rijden door een aantal idioten (ook vrachtwagens dus. Maar echt niet die alleen hoor. Ik reed onlangs van Brussel naar Leuven achter een bus van de lijn... aan een slordige 122 kilometer per uur).
En ook en vooral het idioot rijgedrag van sommige helden. langs alle kanten voorbijsteken tot over de pechstrook toe. De pechstrook bij Files als extra rijstrook gaan gebruiken bij files (waar dat niet toegestaan is).
Aan hoge snelheid tot vlak voor je afrit links houden en dan tussen het rechtse verkeer doorschieten terwijl je op je rem trapt is ook iets dat je dagelijks ziet. Bumperkleven, vrachtwagens die te pas en te onpas voorsteken daar en wanneer dat niet mag...
En dan vaststellen dat de enige overtreding waarop serieus gecontroleerd wordt de snelheid is...
En dat ligt dus niet aan Europa...
En zeur nu niet over de BOBcampagne hé. Ok, nuttig en nodig maar...
Alleen 'betrekkelijk' serieus op bepaalde plaatsen en tijdens bepaalde perioden. Op snelheid wordt je over het hele jaar en haast overal gecontroleerd.
En dan vaak nog op plaatsen waar het enkel als geldvanger kan gepercipieerd worden.
Liniaalrechte stukken met verschillende verkeerslichten, twee baanvakken in elke richting gescheiden door een brede middenberm en over zowat de helft nog een pechstrook toe... en dan niet minder dan vier flitsbakken in elke rijrichting over één kilometer?
Indien je dit voor normaal gaat proberen te verkopen extrapoleer dat dan eens naar het volledig verkeersnet van België en bereken het aantal camera's eens dat je dan nodig gaat hebben...
En in dezelfde gemeente vind je dan verschillende zéér gevaarlijke kruispunten waar géén camera's staan en op het moment dat daar letterlijk honderden schoolkinderen passeren ook geen toezicht is!
Only in Belgium...
|
Ik kan u hier dan wel enkel in bijtreden.
Ik erg mij ook aan dat gedrag dat jij beschrijft van mijn medemens.
Ik vraag me dan steeds af? rijden die altijd en overal zo? Wat als ze zo een ongeluk veroorzaken en een kind daardoor het leven laat? Als iemand met net dezelfde rijstijl hun kind omlegt gaan ze dan pas eens nadenken over hun rijgedrag of vergeten ze dat de dag nadien alweer?!
Het is eerder een metaliteitsprobleem bij onszelf en we projecteren maar al te graag onze eigen fouten af op anderen maar vertikken het of het ontbreekt ons gewoon om aan zelfcontrole te doen. Letterlijk de pedalen kwijt, in alle opzichten.