Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2013, 09:43   #1
Klarekijk
Banneling

Standaard Zijn we nog altijd de hard werkende vlaaming ?

Jaren hebben we van onszelf mogen horen dat we de hard werkende vlaming waren die er zich wel doorsloegen . Of dat dat vandaag nog altijd zo is weet ik echt niet . ik twijfel .

Er zijn vast nog wel hard werkende vlamingen . Maar ik denk dat dat veel veel minder is , en dat we vooral in een wereld zitten waar vooral op een verkeerde manier gewerkt wordt , en dat vooral omdat onze maatschappij en mentaliteit verkeerd in elkaar zit .

Ik wil niet de klok terug draaien tot de tijd dat we met zijn allen zware noeste fabrieks en productiearbeid moetsten doen .

De industrialisatie had moeten leiden tot een manier die de mensen het leven en vooral de arbeid wat makkelijker maakte en GELIJKTIJDIG ook wat verdraagzamer en slimmer inzake omgaan met de natuur , met elkaar en samenleving .

Maar wat is er van de mens geworden in deze geindustrialiseerde wereld ?

Een bende egoistische gabbers die agresief als een onbereden volbloed paard in het rond springen om een postje achter een bureau te bemachtigen , en daar gaan ze dan als een slaaf ( opnieuw voor wat hebbedingen ) zaken regelen en uitvoeren om in de naam van hun platte goeroe aan de top , hun eigen medemens no nonsens productjes en diensten aansmeren en geld afzetten tot op de meest doordachte electorale manier ook.

Nooit eerder zijn een paar tienduizend schaamteloze rijken op aarde er beter in geslaagd om de hele wereldbevolking wat te laten vechten en elkaar uit te buiten dan op heden .

Zij die zich niet voor die kar laten spannen dreigen dakloos te worden .

Is dit het model, dat we ho zo vernieuwend en modene toekomst noemen of een model maatschappij .

Er is dringend nood aan beter inzicht .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden