Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat wordt er hier dan eigenlijk weerlegd? Niets eigenlijk, tenzij een beetje op de man spelen. "Hij is gelovig, dus..." "Hij is katholiek, dus..."
Wie had het ook al weer over "wetenschappelijke objectiviteit"?
Als gevolg van de grote heisa heeft de universiteit van Texas door een onafhankelijke commissie laten nagaan of er terechte aanwijzigingen waren om tot een formeel onderzoek over te gaan over de correctheid van de gevolgde wetenschappelijke methode. Deze commissie oordeelde dat er geen grond was voor een onderzoek.
http://www.utexas.edu/news/2012/08/2...iry_completed/
|
Ja maar toch. Er is wel een feit waarvoor we onze ogen niet kunnen sluiten. Een nuance. En nog niet zo’n kleine.
Wanneer een zogenaamde ‘onderzoeker’ stelt dat:
"As Christians, our lives should reflect our relationship with God and our desire to glorify Him," Regnerus says. "I've noticed that some Christian professors see a disconnect between their faith and their profession. I believe that if your faith matters, it should inform what you teach and what you research. "
dan kan men zich terecht vragen stellen over de objectieve benadering van heel deze problematiek door deze zogenaamde ‘onderzoeker’. Mijn inziens moet er bij een wetenschappelijk onderzoek juist wèl een ‘disconnection’ zijn tussen het geloof van de onderzoeker en datgene wat hij onderzoekt. En dat is bij hem geenzins het geval. Integendeel!
En dus, stel ik mij vragen over de wetenschappelijke waarde van zulk onderzoek. Want met zulke mentaliteit 'onderzoekt' de man in feite niets. Hij is wel 'op zoek' naar feiten die zijn vooringenomen mening bevestigen. En dan zal hij wel wat kinderen bij homogezinnen vinden waaruit dan zou moeten blijken dat kinderen niet altijd gelukkig zijn in een homogezin . Maar dan heeft hij dus buiten de waard gerekend. Ook bij heterogezinnen zal men (heel) wat kinderen kunnen vinden die 'ongelukkig' zijn.
Net als u ook maar weinig onderzoekt. Uw opinie probeert gewoon de bijbelverhalen te bevestigen. U steunt op de Bijbel. En waarschijnlijk gelooft u dat God de mens heeft geschapen. Als 'kroon' van de schepping... Eerst Adam. En toen deze zich verveelde (Adam voelde zich 'alleen'...), heeft God dan maar de vrouw geschapen uit de rib van Adam. Deze twee waren het eerste koppel volgens uw heilig boek. En dat is volgens u waarschijnlijk de ware grond van een heterohuwelijk, door God gewild en waar niet mag aan getornd worden. Volgens uw professor ook neem ik aan. Maar ja, met zulke verhaaltjes kopen we niet veel.