Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2013, 11:50   #91
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Hier neemt hij het op voor het Frans boven het Engels om af te geven tegen al dan niet vermeende 'flaminganten' die de plaats van het Frans in het onderwijs vraag stellen.

In de draad over de Engelstalige school in Leuven neemt hij het echter op voor het Engels omdat nu precies de 'flaminganten' tegen die school zijn:

Wat een ontmaskering!

Ontmaskering? Dat gij het onderscheid niet ziet is de enige ontmaskering. Er is mijn inziens een groot verschil tussen
- Het Vlaamse onderwijs.

- Het onderwijs aan kinderen van, meestal niet-Europenanen, die hier maar tijdelijk (1, 2, 3 jaar) verblijven.

Verder ziet gij het onderscheid niet tussen een taal leren omdat deze nuttig kan zijn in de verdere ontplooiing van een kind(zoals bv Latijn of Grieks en Frans im redenen die ik hoger aangaf). En een taal leren omdat deze zeer nuttig is als werkmiddel.

Ps Met wat ik tijdens de catechismuslessen van buiten moest leren heb ik in mijn later beroepsleven ook niks kunnen doen. Nochtans was dit achteraf gezien ook een geheugentraining, die dan weer wel nuttig was.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden