Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2013, 14:03   #17
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik kan U perfect volgen .
En nee ik lach niet met Uw argument want als je voor 1250 € een hele maand uw taak moet vervullen , dan is er heel weinig ruimte over om veel leuks te doen . je moet al schrapen om je kosten te betalen .

MAAR vele van die werken zijn anderzijds ook wel luxe jobkes , zonder risico , weinig breede kennis , weinig arbeidsintensief , en om 5 voor 4 zijn de handjes al gewassen en staat het tasje al klaar om naar huis te vertrekken zonder ook maar één zorg .

Als je daar voor kiest moet je niet knorren . maar in vele landen krijg je voor een dergelijk jobke ook veel veel minder .

Maar daar hebben we het over arbeidslast en verloning . dat is een ander debat .

Deze draad heb ik het over globale mentaliteit en samenleving . de manier waarop onze arbeidsmarkt in elkaar zit . het noeste initiatief iets te ondernemen is totaal verdampt in een kop in het zand steken mentaliteit en drummen voor een no nonsens jobke dat maatschappelijk geen aarde aan den dijk zet . uren en dagen bezig zijn met nutteloze administratie en bezigheidsterapie die elke inovatie en nieuwe vormen van maatschappelijk welzijn in de weg staan .
Volledig akkoord, eigenlijk. Maar wat doen we er aan?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden