Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj
Ooit gehoord van gescheiden mannen en vrouwen die wegens kinderlast en als alleenstaande niet op normale uren kunnen werken?
Mensen zonder werkervaring, die van praktisch iedere baas 5 jaar werkervaring moeten kunnen voorleggen.
Hoeveel Ford werknemers en toeleveranciers werknemers komen in 2014 op de arbeidsmarkt, meer dan de helft heeft ook een of ander technisch diploma.
Wil je beweren dat ze allemaal dommer zijn dan jij en ik?
En ik ken je antwoord reeds, dommer dan jij kan, maar als mij? 
|
Nu, ik ben zelf een gescheiden alleenstaande vader.
Voor mij was het juist belangrijk dat ik op normale uren kon werken, als mijn kinderen bij mij waren.
In 2011 zijn 2 van mijn kinderen op de arbeidsmarkt gekomen.
De ene was 19, de andere was 20 jaar oud. En gek genoeg zijn ze beide direct na school beginnen werken.
Maar ja, ze kwamen inderdaad niet zonder enige werkervaring op de arbeidsmarkt.
Vanaf hun 12 levensjaar zijn ze bij landbouwers gaan helpen als jobstudenten en vanaf hun 16de in de horeca. Eens ze 18 waren zijn ze dan als jobstudent gaan werken volgens hun diploma's. Waar beide direct een vastcontract kregen aangeboden en hun studie's verder zetten in avondonderwijs en met examencontracten.
En de mensen die van de site van Ford Genk komen zijn eigenlijk sukkelaars.
Want ondanks hun diploma's zijn het afgestompte bandarbeiders en niet bruikbaar voor onderhoud en hersteldiensten.
En geloof mij vrij, ik heb met verschillende technisch geschoolde werknemers van Opel Antwerpen gewerkt. Enkel bekwaam om steeds hetzelfde vijsje vast te zetten, maar problemen opzoeken en oplossen kunnen ze niet meer. En ze zitten dan nog vastgeroest in die systemen en begrijpen niet dat een technicus flexibel moet zijn in arbeidsuren.