Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Op antwoord van het Vlaams-Nationalisme. Ik zag vorig jaar een reportage op de VRT over het Vlaams-Nationalisme en op een zekere moment interviewden ze een Vlaams meisje, Vlaams-Nationaliste en lid van een beweging �* la TAK, VNJ, NSV of zoiets. Haar woorden waren vol haat tegenover de Franstaligen. Ik ben van mening dat zo'n meisje juist een zeer sterke Franstalige aanwezigheid in haar wijk verdient.
|
TAK, besef jij echt wel goed over hoeveel mensen dat precies gaat en welke dreiging daarvan uitgaat? Ik vermoed dat het gevaarlijkste wapen dat die mensen in hun bezit hebben een aardappelmesje is.
Citaat:
Franstaligen moeten met zo'n meisje spreken en haar zeggen dat ze verkeerd denkt, dat ze slecht opgevoed werd, haar uitleggen dat er niets verkeerds met België is, dat haar land België is en dit zelfs als ze geen Belgisch gevoel heeft, dat ze Belg is. Zo'n meisje moeten we terug op het juiste spoor zetten. Het is de logica zelf.
|
Ah, je wil dus een soort van heropvoedingskampen waar de stoute Vlamingen terug goede onderdanige Belgen worden?