Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2013, 02:08   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Geen maximum salarissen voor ambtenaren in de EU!?

Wat mag een bankdirecteur verdienen? Gewoon marktconform.
Wat mag een bankdirecteur in staatsdienst verdienen? Ook marktconform!?
Ja, marktconform, dat zegt premier Rutte op 1 februari na de nationalisatie van SNS-bank. De bank was technisch failliet door grote flaters met vastgoed en mismanagement - de directie is vandaag daarom afgetreden.

Citaat:
NOS 1 februari 2013 - Premier Rutte vindt dat de problemen bij SNS Reaal zijn ontstaan door "mismanagement". Dat zei hij in reactie op de nationalisatie van de bank.

Het salaris van 550.000 euro voor de nieuwe SNS-topman Van Olphen vindt Rutte niet te hoog. "Ik kan proberen iemand te vinden die het wil doen voor een ton, maar het risico is dan echt te groot dat we dan niet de juiste persoon vinden.''

Hij vindt het "een idiote discussie" dat de topman onder balkenendenorm zou moeten blijven. "Als je niet bereid bent dit soort bedragen te betalen, krijg je er niet de goede mensen voor. Je moet uiteindelijk marktconform betalen.''
En dit moeten we geloven nadat er in de EU tientallen banken gered moesten worden en honderden banken nog net niet omgevallen zijn. Die banken hadden / hebben allemaal directeuren die marktconform de zaak naar de kloten hebben geholpen. Marktconform heeft er dus geen flikker mee te maken. Wat koste de redding van SNS de staat? 3,7 miljard. Waarom moest die bank bijna omvallen en genationaliseerd worden eigenlijk? Want de nationalisatie van SNS kost de Nederlandse Staat slechts ZEVEN jaarsalarissen van de nieuwe directeur (nog afgezien van zijn pensioenpremie ). Een idiote discussie als je het mij vraagt. Ik kom niet meer bij van het lachen.

Laatst gewijzigd door Piero : 2 februari 2013 om 02:09.
Piero is offline   Met citaat antwoorden