Los bericht bekijken
Oud 6 februari 2013, 20:29   #68
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In het onzinnige debat over de homo T-shirt bij de Antwerpse stadsdiensten, viel mij het twitterbericht van de oppertjeef Wouter Beke op. Daar stelde hij dat homoseksualiteit niet zoals is als een ideologie of een geloof. Je bent homo of je bent hetero en daarmee uit. Ik vond dat nogal een rare stellingname eerlijk gezegd.

Ik wil meneer Beke er op attent maken dat wij allemaal geboren worden met met een mannelijk of vrouwelijk geslachtsorgaan die een heteroseksuele relatie moeten mogelijk maken. Je wordt niet dus niet geboren als homo of lesbienne.
Het is zo dat homoseksualiteit afwijkend seksueel gedrag is, die ingaat tegen de wil van God. Die homoseksuele gedachten of gevoelens kunnen in de loop van het leven komen door interactie met de buitenwereld. Echter wij hebben als mensen nog altijd ons verstand, onze hersenen en wij kunnen dus zelf een keuze maken of we aan die eventuele gedachten of gevoelens zullen toegeven of niet. In dat opzicht is homosekualiteit wel degelijk een keuze die je maakt. Geef je daaraan toe dan weet je dat je ingaat tegen de wil van God en dat het je na je dood ook zal aangerekend worden.

Rare hersenkronkels heeft die Wouter Beke toch.
Jij zit met je God op je schoot, ik met het natuurorganisme dat reëel is en veel ouder dan de mens zelf.

In dat natuurorganisme zijn alle denkbare combinaties van procreatie werkelijkheid. Slakken zijn hermafrodiet, temperatuur bepaalt het geslacht van sommige reptielen, vogelbekdieren en mierenegels leggen eieren en zogen, er zijn naakte mollenkoninginnen (zoals mieren en bijen) die alleen op het einde van een voortplantingscyclus koninginnen voortbrengen. Er is nog veel, veel meer dat we niet weten.
Ik zal maar niet over planten beginnen.Of de twijfel die er bestaat tussen planten en dieren.

De homo sapiens is een recent wezen in die natuur. We kennen de bagage die niet die hij heeft. We kennen nauwelijks iets over onze voorgangers.

Het denkvermogen is al een grote struikelblok ( voor mij toch), om niet te spreken over die oude bagage die de mens van nu meedraagt.

Het kan dus heel goed zijn dat de homoseksualiteit waar iedereen over struikelt gewoon een natuurlijk systeem is dat in het DNA opduikt als er een bepaald spanningsveld ontstaat. Het spanningsveld ( een bepaalde fase, heel lang geleden) wordt herkend door DNA nu. (de laatste tienduizend jaar bv).

Het schijnt dat DNA een geheugen heeft. Dit staat nog in de kinderschoenen, en zoveel ik weet zijn ze alleen maar bezig met hongersnoden en oorlogen die na twee generaties bepaalde gevoeligheden voor ziekten zouden teweeg brengen.

Stel dat het systeem veel verder gaat.

Via het DNA zouden 'oude sjablonen' ( dat is maar een werkterm) terug naar boven komen als reactie op bepaalde prikkelingen (het spanningsveld, ook een werkterm).

Homseksualiteit zou rust kunnen brengen op wereldschaal. En dat is wellicht de werking van de natuur die zo perfect is dat ze om evenwicht te bereiken een heel arsenaal heeft om dat te bereiken.

Maar wij zijn wellicht onwetend en dom om dat in te zien.

Homoseksualiteit is een deel van het natuurorganisme waar we slechts 1% van kennen. En dat natuurorganisme is ouder dan uw God en alle goden en en godinnen die er voordien 'waren'.

Ervan uitgaan dat alles mannelijk en vrouwelijk is en moet zijn en blijven en het hele gedoe in het licht moet staan van procreatie, is hetzelfde als een kleuter die zegt dat een appel rood moet zijn want 'anders is die niet lekker om op te eten.'
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden