Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
Lang geleden zal de sociale druk wel zodanig hoog geweest zijn dat dergelijke drama's inderdaad voorkwamen. Maar tegenwoordig heb je dat omzeggens niet meer, toch niet in onze samenleving. En toch duiken regelmatig die zogezegde "biseksuelen" op. Volgens mij is het veeleer een kwestie van sexuele ontaarding en perfiditeit. Zoals Joris Claessens het stelt, een drang naar naar een onbegrensde publieke seksbeleving of naar het erkennen van hun specifieke fetisj.
|
Alle segmenten van biseksualiteit kan je in de geschiedenis terugvinden: in architectuur, in beeldhouwwerk, in literatuur.
Bekijk het zo eens: de homo sapiens evolueert heel snel, meer nog door wat hij produceert dan lichamelijk. Het menselijk brein speelt hier een hoofdrol, zou ik zeggen.
Geef me nu eens een goede reden waarom er biologische verschillen zouden moeten geaccentueerd blijven, als maatschappelijk gezien die biologische verschillen tussen man en vrouw vervagen (ik heb het over geïndustrialiseerde, 'oude' gebieden).
Het is niet meer zo dat de man met andere mannen gaat jagen wekenlang, en de vrouwen semi-sedentair de omgeving afgaan op eetbare planten en vruchten en klein wild, en de kinderen bijhouden.
De Rooms katholieke kerk en de Islam teren daar nog steeds op!
En wat zeg ik over geïndustrialiseerde landen? Neem de vrouwen weg uit Afrika en heel dat continent ligt stil. Neem de mannen er weg en de zaken zullen eens vlug vooruit gaan.
De functies van mannen en vrouwen respectievelijk gaan niet meer op. Waarom zou het oude recept mannelijk en vrouwelijk dan nog stand moeten houden? Schrik dat er geen kinnekens meer zijn die van honger sterven?
Dat noem ik pas perversiteit.