Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Hoe meer u over die dingen weet, hoe meer die informatie een genuanceerd beeld geeft over deze aangelegenheid. En het moet een veelzijdige informatie zijn, ook informatie die komt uit de hoek van de collaboratie.
Wanneer ik -bijvoobeeld- iets wil weten over de Fabriekswacht, een Vlaams-nationalistische formatie die voor 100% collaboreerde, dan lees ik niet alleen hetgeen historici hierover schrijven, maar dan lees ik ook het boek (autobiografie) van Turcksin, leider van de Fabriekswacht. Dit om het geheel in een zo ruim mogelijk perspectief te plaatsen. Idem dito voor de Oostfronters.
|
Wel, dan zijn wij het alvast over één ding eens: een mens kan eigenlijk zelden te véél weten.
Mag ik u de documentaire "Modus Operandi" aanbevelen?
http://www.film-modusoperandi.be/
Of hebt u die al gezien?
En om af te sluiten: mij interesseert muziek méér dan wat dan ook. Als ik al iets lees, dan gaat dat dus meestal daarover. Maar dat neemt niet weg dat ik ook 'gebeten' ben door een politiek virus. Tot mijn grote spijt weet ik daarover nog lang niet alles, maar ja, een dag telt ook niet méér dan 24 uren, hé. En een mens moet ook eten, zich wassen, geld bijeen zien te krijgen, ...