Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Als ongelovige is het voor mij tamelijk beledigend en bedreigend te gaan winkelen waar personeel zit die de woorden : "“Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.” (soera 9:5).
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.” (soera 4:89).
En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt.” (soera 8:39). "
Allez, en daar ga ik met plezier mijn inkopen doen zeker?
|
Dat soort van taal is eigen aan de abrahamische 'heilige' boeken. Ik ben tegen het prediken van onverdraagzaamheid. Belangrijker dan citaten in oude boeken is hoe die citaten gebruikt worden, of die gelovigen dat ook echt geloven, en vooral hoe ze handelen, want de gedachten zijn nog steeds vrij dacht ik. Ik kan u ook wel wat erge staaltjes van mensenrechtenschendingen en misdadige voorschriften uit de Thora of de bijbel geven. Maar ik vermoed dat u voor die religies uitzonderingen probeert te bedenken (niet letterlijk, historische context, geen rechtstreeks bevel, en meer van die halfslachtige excuses) omdat uw queeste gericht is tegen 1 religie.
Citaat:
|
Als ongelovige is het voor mij tamelijk beledigend en bedreigend te gaan winkelen waar personeel zit die de woorden :...
|
Ik denk eigenlijk dat je hier lucht aan het verkopen bent. Ik geloof niet dat u zo'n angstige kwezel bent. Misschien vergis ik me.
Citaat:
|
in mijn arbeidscontract stond twintig jaar geleden al dat NIEMAND (niemand dus) uiterlijke kentekenen van politieke of religieuze aard mochten dragen;
|
Dus ik mag mijn seculiere pet wel opzetten, maar een moslim niet zijn hoofddoek, een Jood niet zijn kipa (of hoe heet dat hoofddeksel), een Christen geen kruisje, geen regenboogtruitje, geen T-shirts met boodschappen (tenzij merkreclame waarschijnlijk), en in mijn geval geen wit T shirt misschien zelfs aangezien ik blanco stem tot nu toe?
Ik ben geen voorstander van dat soort van vrijheidsbeperkende reglementen die moeilijk consequent toe te passen zijn en gemakkelijk onnodige wrevel veroorzaken, maar als dat is waar de Belgen zich goed bij voelen, als dat soort van onverdraagzaamheid naar de ander toe de samenleving 'leefbaarder' maakt volgens de mensen dan moet dat maar zeker. Het is een balancing act denk ik.
Belangrijk is in ieder geval dat de maatregelen niet discriminerend toegepast worden om een groep te pesten.