Mambo, dat is inderdaad de reden waarom men mij niet wil steunen.
Men vreest ervoor dat ik een leeghangende trezemie ben die eigenlijk gewoon een uitvlucht zoekt om niet te werken. Moeilijk houdbaar gezien ik zelfs vlak na mijn operatie toen ik zelfs nog niet uit het ziekenbed mocht al aan het werk was. Dingen tillen zelfs, iets wat echt niét mocht.
Ik zei daarstraks nog: als ik deze studie heb afgerond en de manama hervat kan ik halftijds werken, dus dan stelt het probleem zich niet. Eender welke legale job zal ik dan aanvaarden, geloof me. (Al mag ik dat medisch gezien ook niet - ik mag geen job doen waarbij ik lang moet rechtstaan en of veel moet tillen).
Btw, ik heb tijdens de eerste jaren van mijn studie - toen die nog zeer regulier verliep - nooit steun gekregen van het ocmw of enig andere instantie terwijl ik daar toen wel recht op had ... ook in mijn medische kosten is er nooit tussenkomst geweest, ook recht op natuurlijk. Dat word je niet verondersteld ook nog te moeten betalen met je leefloon, ... maar als je er géén hebt vindt men het wel normaal dat je dat er nog even bij bekostigt.
En mijn interesse voor het beroep of iig om werk te verrichten is heel duidelijk denk ik, daar ik al tal van sollicitaties achter de rug heb en iedereen in mijn weidse vrienden-en kennissenkring weet heeft van mijn ambities en carriëreplannen.
En die medische keuring ... niet absoluut natuurlijk, hangt er maar vanaf hoe, wat en waar, en als je iedereen met chronische ziektes afschrijft, denk ik dat je heden ten dage al snel 1/5e van de actieve bevolking weg kan sturen ...
Wie gaat dat betalen?
De rva of het ocmw?
Bovendien, je moet eens denken, hoeveel mensen presteren er niets en krijgen daarvoor wel een leefloon?
Ook schrappingen van het rva krijgen dit ... ook gevangenen ...