Los bericht bekijken
Oud 15 februari 2013, 11:15   #461
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard Ruimtelijke ordening = taalpolitiek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Nee nee, ik heb u goed begrepen. Maar ik focus me niet alleen op het taalgebruik maar op de bevolkinsgtoename onder invloed van immigratie in Vlaamse steden. Die wil ik duchtig afgezwakt zien.
Dat is een diskussie die we hier reeds hadden:
http://forum.politics.be/showthread....ittocht&page=4
skroll naar post 74 en volgende.
U wil de bevolkingstoename afgezwakt zien in de Vlaamse steden, ik wil nu net het omgekeerde, namelijk dat ze toeneemt tot meerder glorie van de Nederlandstaligheid, net zoals Brussel boomt tot meerdere eer en glorie van de Francité. Ik fokus me op het taalgebruik en al het andere maak ik daaraan ondergeschikt. Men kan daar kritiek op hebben, maar duidelijk ben ik dus tenminste wél.
De reden: zeer eenvoudig, een identifikatie met de Nederlandstaligheid ingegeven door de Konquista van Brussel en andere Geroofde Gebiedsdelen.

Citaat:
Als iemand dus in Brussel terechtkomt en afgeschrikt wordt om zich in een Vlaamse stad in te schrijven, kan die na verloop van tijd (als de zaken goed gaan) nog een beetje meer zuidwaarts trekken. Ik denk een heel stuk meer vooruit dan jij.
Neen in mijn optiek moet hij naar Vlaanderen trekken om geassimileerd te worden tot Nederlandstalige zodat de Francité niet versterkt wordt.
Van vooruitdenken gesproken……gij laat de Francité boomen zonder tegenmaatregelen. Wat ik dan zie gebeuren is dat het taalonevenwicht in het voordeel van de Nl-taligen aan het kantelen is. Als men niet de passende beleidskeuzes maakt, zijn er in de toekomst meer Franstaligen dan Nederlandstaligen. En wedden dat de alarmbellen dan snel zullen sneuvelen….
Maar naar ik begrijp zoudt gij dat niet zo erg vinden. Tja, dat scheidt ons dus.

Citaat:
Brussel is om zeep. Ik heb er enkele jaren lesgegeven in nederlandstalige gemeenschapsscholen en het Frans was aanwezig tot in het klaslokaal tussen de leerlingen, en met een zekere dédain voor leerkrachten die vanuit Brussel er kwamen lesgeven. Hopelijk is het ondertussen verbeterd, maar voor mij blijft het een hopeloze zaak.
Leerlingen die het NL onvoldoende machtig zijn krijgen toch eerst een taalbad van een gans jaar waar ze uitsluitend Nederlands leren om nadien vlot mee te kunnen.
Of vergis ik mij. In dat geval pleit ik voor zo’n maartegel!
IK deel Uw defaitisme niet en betreur het dat Brussel voor volgens schooljaar slechts 6 miljoen krijgt toegewezen en Antwerpen 20 miljoen. Brussel zou dat ook moeten krijgen!!
Medeschuld leg ik daarvoor bij de NVA die de Nederlandstaligheid verraad door niet in te zetten op de Reconquista. Dat zou het speerpunt van het Vlaamsnationalisme moeten zijn.

Citaat:
Die mensen in Antwerpen houden enkel en alleen omdat ze anders in Brussel verfransen zie ik niet als een grondig argument.
Ik dus duidelijk wel en dat is dus wat ons terzake scheidt. En goed voor U is dat ge de beleidsmakers aan Uw zijde hebt….

Citaat:
Trouwens vind ik dat Frankrijk al haar exkolonie-burgers maar dient op te nemen. Dat is een hele lijst landen.
Neen, natuurlijk niet want….dan komen die de Francité versterken. Die moeten in hun eigenland blijven en daar komaf maken met de Francité ten voordele van hun eigen taal.
Of naar Vlaanderen komen en mooi kleine Vlamingskes maken….

Citaat:
De ironie van de zaak in deze hele hetze van die 250 euro is dat ernstige mensen geen probleem zullen hebben met dat bedrag, maar helaas de maffia of misdadige mensen ook niet want die hebben cash in overvloed.
En, ook d�*t is een argument kontra!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 februari 2013 om 11:40.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden