Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem
U denkt dat als er heel veel 'Vlamingen' zijn ze als er te weinig huisvesting is zoals nu al het geval is, zullen uitwijken en zo territoria zullen vervlaamsen. Ik geloof niet in dat recept.
|
Maar neen! Oie, oei! Wat een misverstand. Ik geloof in de kracht der assimilerende werking van taalpolitiek.
Ze mogen dus vooral niet uitwijken en in Wallonië gaan kleine Waaltjes maken.
Daarom zou men meer moeten investeren in huisvesting zodat woningen meer betaalbaar worden. Door de verhoging van het aanbod daalt immers de prijs. De bedoeling is van zo de immobiliënuittocht naar Wallonië te stoppen.
Citaat:
In mijn wijk wonen al langer dan tien jaar mensen die geen Nederlands spreken, gebroken Frans en Berbers of één of ander Arabisch. In de statistieken staan die wellicht genoteerd als Nederlandstalig omdat ze 'goedendag', 'alstublieft' en 'dank u wel' kunnen zeggen EN omdat hun kinderen Nederlands spreken maar die Nederlandssprekende kinderen (dankzij het onderwijs) zitten met de cultuur van ouders die geen Nederlands spreken. Die kinderen zullen altijd pseudo-Vlamingen zijn. Op een uitzonderingetje na die dan het zwarte schaap van de familie wordt.
|
Cools, Reynders, Oncelickx, Van Der Biest, Van Cauwenberghe, Van Wieweetwatnognietallemaal. Zijn dat pseudo-Walen?