Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2013, 10:13   #162
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Waar staat het dat het meisje niet naar huis kon bellen?
Als zij zich door onbekende naar huis moet laten brengen en hen niet kan zeggen dat ze slechts op haar ouders aan het wachten is, dan moet je niet ver zoeken.
Ze ging trouwens niet naar huis, maar naar een vriendin, waar ze zou blijven slapen.

Voor sommige mensen is het moeilijk om 1 plus 1 op te tellen, maar ik ben zelf ook jong geweest en heb zelf 4 kinderen. Je moet mij dus geen smoelen leren trekken. Een meisje van 14 dat niet thuis slaapt en zich op een fuif bevindt, terwijl ze in haar bed moeten liggen. Alle, het zal wel vroeg op de avond gebeurd zijn, want er liep nog volk rond in het appartement, dus niet direct in haar bed, maar wel had moeten kunnen rekenen op haar ouders of die van haar vriendin om veilig thuis te geraken. Haar vriendin had er trouwen ook moeten zijn om iemand op te bellen om haar naar huis te brengen. Maar ja, dan had die waarschijnlijk ook mee gemoeten van haar ouders. Want een meisje van 14 dat zich slecht voelt op een fuif, heeft meer dan waarschijnlijk te veel gedronken en de vriendin zal het thuis niet hebben durven vertellen. Vindt het trouwens raar dat een meisje van 14 alleen naar de woning van een vriendin gaat en de vriendin op de fuif blijft.
Had dat meisje dan een sleutel van de woning van haar vriendin? Of was het heel normaal dat beide niet tegelijk thuis komen in dat gezin?
Ik heb veel vragen over de manier waarop de mogelijkheid tot de verkrachting is ontstaan.

En kom niet af dat het altijd zo is geweest en dat het nu aan de vreemdelingen ligt dat er zoveel verkrachtingen zijn.

Want toen ik in het leger was, ging daar zelfs een brief rond.

Een jonge man komt bij de auto van zijn vrienden.
Op de achterbank ziet hij een meisje naakt liggen met enkel een zak over haar hoofd.
Zijn vrienden vragen of hij haar ook een beurt wil geven.
De jonge man gaat gretig in op het aanbod.
Nadat hij de daad heeft uitgevoerd, haalt hij de zak van het meisje haar hoofd.

Groot was zijn verbazing dat hij medeplichtig was aan de verkrachting van zijn zusje, die hij zelf voor haar eerste maal mee had uitgenomen.
Wees niet zoals deze jongen en kom op voor respect voor meisjes en vrouwen en bescherm ze.

En ik was militair eind jaren 70 van vorige eeuw.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden