Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M
Niet geheel, we realiseren ons en accepteren ook dat Fransen, Italianen, als wel Duitsers een andere cultuur en mentaliteit hebben en
houden daar rekening mee. Door dat niet te doen gaan we dus nogal eens de boot in. Die achterstand ligt bij onderhandelingen bij onszelf, niet bij de Vlaming.
Hoe Vlamingen tegen ons aankijken is feitelijk niet ter zake. Zelfs al beschouwen ze ons als Eskimo's, of wat voor volk dan ook.
Een Vlaming kijkt deels vanuit een vijandbeeld naar ons. Anderzijds wordt de fout gemaakt, daar we dezelfde taal spreken, wij eveneens een andere cultuur en mentaliteit hebben.
Wij gaan op onze bek dat niet te beseffen, maar bij de Vlaming speelt feitelijk hetzelfde.
Hij weet de Hollander, o.a. vanwege de gemeenschappelijke taal, eveneens niet goed te plaatsen. Projectie, de Hollander past niet in het beeld en deugt derhalve niet.
|
Hier ben ik het grotendeels mee eens. Maar dit was voor mij niet de kwestie. Waar wij van mening verschillen is in hoe hier mee om te gaan. Wat heeft het ons gebracht om altijd maar lief en vriendelijk voor de Vlamingen te zijn? Natuurlijk gaan de Vlamingen hun gedrag niet veranderen als ze er voordeel uithalen en er altijd ongestraft mee wegkomen.
In tegenstelling tot wat sommigen hier denken heb ik geen hekel aan Vlamingen. Anders zou ik het nooit al die jaren hier hebben uitgehouden. Maar ik sta wel een andere aanpak voor dan sommige van mijn landgenoten. Ook ik ben voor een goede samenwerking met Vlaanderen. Maar het wordt wel tijd dat ze fokking normaal gaan doen en ophouden met dat infantiele gedrag.