Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk
Ik denk er net zo over .
MAAR , wat mij wel interesseerd is hoe die man zich gedraagt en of hij verantwoordelijkheid neemt ten aanzien van dat nieuw mand waar hij leeft , en welk invoeld hij wil uitoefenen op die samenleving .
Als ik in de filipijnen of in Vietnam ben , dan ben ik daar te gast .
dan respecteer ik de normen en waarden van die mensen , en ga ik mijn manier van leven daar niet opleggen , ik ben daar te gast , en niet de dirigent .
en of ik daar nu geboren ben of niet , er 1 dag op vakantie ben of 10 jaar woon , ik beschik over de dicipline om voor mijzelf te beslissen , mij nederig op te stellen en daar mij als gast / inwijkeling te gedragen .
en wat blijkt , dat ik daar echt gewaardeerd wordt en vele locals als vriend heb .
Doe ik dat noet , dan weet ik ook dat het er wel eens heel erg fout zou kunnen aflopen en ik veel minder vriendelijk ontvangen zou kunnen worden .
Kijk .
Ikzelf ben van de ingesteldheid , iemand anders zijn pivé te respecteren en ik heb nog nooit bij iemand anders thuis de frigo open getrokken om mij er een pintje uit te nemen . En als die mensen waar ik op bezoek ben mij niet aanbieden om te drinken , dan heb ik nog liever dorst , en zijn zij de onbeleefde boeren .
Bovendien, ik heb er de pest aan als ik bezoek heb en die trekt zomaar de koelkast open en neemt iets om te drinken .
Die dicipline trek ik door op internationaal vlak , en mochten de mensen zich wat minder aanstellen , dan zouden er veel minder problemen zijn .
|
Dan denken wij hierover net hetzelfde !!
ivm ijskasten of kasten openen:
Mijn moeder & mijn zussen mogen dat wel van mij