Discussie: Huis te huur?
Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2013, 10:18   #151
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Taxi's dalen in waarde. Huizen stijgen in waarde. Mensen die een huis kopen doen dat voor de meerwaarde op termijn. Zoals een spaarboekje of een kasbon of aandelen of goud.
Je kan daar aan winnen en ook verliezen.
Maar het is fout uw aankoop te laten financieren door een huurder.
Je zou ze bij wijze van spreken zelfs wat geld mogen bijgeven voor de goede zorgen dat ze aan je investering doen in tussentijd.
U spreekt uzelf tegen .

Huizen stijgen niet meer zoveel in waarde als voorheen .

Als ik een gemiddeld pand uit mijn patrimonium neem , dan is de waarde de laatste 8 jaar met nauwelijks 12 % gestegen maar in de komende jaar , zal ik bij een volgende huurwissel een renovatie kost van 20 % moeten uitvoeren .
Mag ik U er op attent maken dat de noodzakelijke opkuis en renovatie kost die je vb na 2 jaar hebt wanneer een huurder vertrekt NIET resulteed in een meerwaarde van het pand .

Heel raar fenomeen .

Als ik naar de mensen / huisiegenaars rond om mj kijk en of bij mijzelf thuis . dan is na een schildering een volgende opfrisbeurt of nieuwe schildering aangewezen na een jaar of 5 / 6 . waneer een huurder een pand verlaat dat 2 jaar ervoor geheel geschilderd is , ziet het er gewoon vies en smerig uit .

wat wil zeggen dat je als huiseigenaar verhuurder opnieuw kan beginnen .

Moet ik U eens een factuurke doormailen van de materiaal kost om een appartement te herschilderen ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden