Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk
Ook ik droom graag. Maar ik zeg steeds: er is slechts 1 geloof: de 3 eenheid {macht geld seks} en dat geld ook voor de politiek.
Mij was het zeer duidelijk met de Fortis kwestie. Toen werden verschillende landen tot keuzes aanzette. De Nederlanders kozen voor hun portemonnee, de Fransen ook. En wij waren de bank kwijt. Vrees dat Vlaanderen bij Nederland en Wallonië bij Frankrijk ook zo een soort financieel uitzuiging tot gevolg zal hebben.
Wie ben ik maar, persoonlijk kijk ik steeds hoe het Zwitserse model loopt als en klokje. Zowel maatschappelijk als economisch. Met referenda volks raadpleging die beslist als de politiek er niet uitgeraakt. Frans, Duits, Italiaans. 3 Sterke zelfstandige regio’s met en protocollaire federale administratie en president. De Zwitsers (Frans, Duits, Italiaans) zijn trots Zwitser te zijn.
Zou hier ook kunnen. De Brusselaars zouden via eenmalige en definitieve volks raadpleging moeten kiezen tot welk gewest ze willen behoren. Of Brussel DC gefinancierd door Europa.
Nadien kan het nog verder evolueren, indien nodig en gewenst door de bevolking.
|
Een volksraadpleging komt er NIET !!!