Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Oor de kroost
Parsprototem. Ik begrijp je solidariteit tussen eensgezinden, zoals Marie. Je staart je blind op wat je wilt zien: eigen belang, op kosten van de gemeenschap.
Ik begrijp de moekes. Desnoods moet de gemeenschap opdraaien, wat het ook mag kosten. Voor jou twee kinderen of dat van Marie.
Stop dan aub de tweezakkerij, je wilt profiteren van de gemeenschap, zoals het xenofoob wereldvreemd kerkvolkske . Ondertussen wel zaniken over inwijkelingen. Halelujah.
|
Dat jij vandaag met het verkeerde been uit bed bent gestapt is ondertussen voor mij wel heel duidelijk geworden. Je zit in verschillende topics op iemand te zeiken. Nu is het mijn beurt zeker?
Ik wil profiteren van de gemeenschap? J'hebt chance dat je niet in mijn fysieke nabijheid bent. De gemeenschap is mij nog veel schuldig. Heel veel. In dit scenario dien je de rollen om te keren, mijn beste.
Als jij zo denkt over alleenstaande vrouwen met kinderen die werken of gewerkt hebben en wonen in een sociale flat of huis, laat ons dan samen al die sociale woningen met de grond gelijk maken. Jij bestuurt de bulldozer en ik druk op de knop. Mijn kinderen staan dan wel op straat maar ik trek mijn plan. Als ik overlijd, moeten mijn kinderen toch het pand verlaten. Laten we er komaf meemaken. Dan kan ik eindelijk weg gaan.
Of mischien wil je mij de keuze van relatiepartner aansmeren. En wie een verkeerde keuze maakt, moet afgestraft worden. Jij wilt er nog een schepje bovenop doen omdat het je beste dag vandaag niet is?
Daar heb ik ook mijn hoofd over gebroken. Het is natuurlijk allemaal mijn schuld.
Kan je me nog eens uitleg geven over de betekenis van 'tweezakkerij' ? Ik ken die term niet.
En heb je ondertussen al geantwoord op mijn vraag wat de oorspronkelijke betekenis en context is van 3 punt 0.? Ik heb namelijk geen grote affiniteit met cijfers en getallen, noch met hoeveelheden.