Los bericht bekijken
Oud 27 februari 2013, 10:49   #87
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Volgens mij laten veel Noord-Europese landen zien dat het mogelijk is om sociaal te zijn en tegelijkertijd een concurrerende economie te hebben. Maar in Zuid-Europa wil men niet veranderen. En dat moeten ze zelf weten. Zolang ze dan maar ook niet komen bedelen om hulp van de ECB. Want het kan niet zo zijn dat de landen die wel hebben hervormd straks garant moeten staan. Het is onverteerbaar dat Italianen geen vermogensbelasting betalen en vervolgens de rekening bij Noord-Europa neerleggen.
Het gaat niet over Noord of Zuid, maar wel om de bankenoligarchie. Een land als het VK ligt eerder in het Noorden, maar deze grafiek is niet echt een prestatie om over naar huis te schrijven:

Ook Nederland behoort eerder tot het Noorden. Toch lees ik in een recent rapport van het Centraal Planbureau:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Centraal Planbureau
Sinds de financiële crisis zijn we dus zes jaar bbp-groei kwijt geraakt, en vindt er in de periode 2013-2017 nauwelijks inhaalgroei plaats. De onzekerheid rond het scenario in deze verkenning is uitzonderlijk groot (zie kader).
Als we een vergelijking maken met een aantal andere financiële crises, zien we dat de groei van het bbp per capita tien jaar na de crisis gemiddeld lager is dan tien jaar ervoor. Dat blijkt zeker ook voor Nederland het geval (zie figuur 1.1). Opmerkelijk is echter dat als we de groei van het bbp per capita in de huidige raming als uitgangspunt nemen, de gemiddelde groei voor Nederland in de jaren na de crisis (2010-2017) nog aanzienlijk lager is dan in de andere geselecteerde landen die te maken hadden met een financiële crisis, lager zelfs dan die in Japan gedurende the lost decade.
Met zo'n wanprestaties kun je je niet permitteren van lessen te geven aan andere landen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 februari 2013 om 10:50.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden