Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
De massa, die laat zich nog steeds meeslepen door de conspiracy theorien. U maakt blijkbaar deel uit van de massa. Het hele artikel, goed onderbouwd met economische factoren, geeft een goeie indruk van het economische effect van deze oorlog. Dat economische heeft echter geen zier te maken met de theorien die later in het artikel er met het haar bijgesleurd worden. Anders wel een aantal goeie en originele alternatieven.
|
De grote massa lijkt mij toch niet te volgen in conspiracy theorien. De meesten geloven enkel hetgeen ze voorgeschoteld krijgen zonder enige argwaan of kritiek. Ik volg ook niet zomaar deze theoriën maar als feiten deze bevestigen, kan ik die nu eenmaal niet allemaal afdoen als onzin.
Het feit dat Israel elke vn resolutie naast zich neer mag leggen is geen conspirancy maar een zeer open gegeven. Dat hele circus rond Irak steld toch ook niets voor? Saddam is een wreede dictator en ik zal ook niet treuren als hij weg is maar die oorlog is toch onzin. Irak heeft geen raketten om naar de vs te sturen maar wel naar Israel. Dat preventieve is dus hooguit ten opzichte van Israel. En het terrorisme? Bin laden is geen beste maatjes met Saddam maar met die aanval op Irak kiest hij toch partij voor Saddam, en vele idiote moslims met hem.
Die oorlog is totaal zinloos, enkel grote aandeelhouder hebben er profijt bij. Das het grote verschil, Saddam denkt enkel aan zichzelf en Bush luisterd naar z'n rijke vrienden. Dat maakt eigenlijk geen verschil, door in Irak te gaan vechten brengt hij de eigen burgers niet in gevaar(toch niet massaal) maar het zal Bush net als Saddam een zorg wezen of er al dan niet burgerslachtoffers vallen,