Discussie: Huis te huur?
Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2013, 21:46   #222
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
In Leuven wordt er bijgebouwd, gerenoveerd en nu gaat er een heel appartementsblok tegen de grond om iets nieuws uit de grond te stampen.
En ik zie hier niet veel rokende en drinkende OCM-trekkers. Ik ken er maar twee, ene van hier, en ene van Hongarije. In de appartementen zijn het veelal oudere alleenstaande dames en jonge mensen die werken, meestal alleenstaanden, zowel autochtonen als allochtonen. In de huizen zijn het voor 80% allochtonen met meer dan drie kinderen.
Het huisvestings probleem met zijn torenhoge prijzen is niet enkel door de allochtonen tot stand gekomen.
Dat het dikwijls op de mens zijn zenuwen werkt dat al die sociale woningen precies voor de allochtonen gereserveerd staan dat zal wel.
Maar meestal hebben ze ook nog eens geen werk (kwaad zijn ze daar niet van geworden) en idd ze moeten ook ergens betaalbaar een onderkomen hebben nu eenmaal.

Het grotere probleem zit volgens mij bij de makelaars die mensen bepaalde prijzen adviseren voor hun eigen gewin.
Prijzen die te hoog liggen voor wat ze aanbieden, maar dat kan hun niks schelen want als er niks anders is dan zit je altijd goed met je prijs.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden