Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2013, 17:06   #10
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangzen Bekijk bericht
Ik probeer zoveel mogelijk te vermijden Made In China te kopen wegens politieke overtuiging, maar voedsel zal ik al helemaal vermijden.

De normen voor hygiëne in China liggen een pak lager en ook draaien ze er hun hand niet voor om er ongezonde dingen in te gebruiken voor winstbejag, zelfs zo erg dat ze hun eigen baby's vergiftigen. Voor vlees wordt vaak honden- en kattevlees gebruikt, soms zelfs van gestolen huisdieren. ik heb al te veel horrorverhalen gelezen om dat risico te nemen...
Honden en kattenvlees is een dagelijkse kost in China en dat vinden zij nietmeer als normaal.
Vele landen begrijpen niet dat wij paardenvlees kunnen eten en deze landen moeten wij niet zo ver gaan zoeken --> kijk Groot-Brittanie

Maar hierover gaat de point eigenlijk niet, het gaat over de bereide gerechten in hun fabrieken waar de hygiene onder nul staat.
Tevens het invriezen, verschepen en transporteren tot de eindbestemming is meer de dooddoener van slechte eindproducten.
Scheikundige stoffen om de versheid te verlengen en noem maar op .. zijn ongezonde toegevoegde ingredienten en welke kunnen vermeden worden door de fabrikatie in onze eigen fabrieken te laten geschieden.
Ieder zijn eigen idee hierover natuurlijk, maar heet wordt moeilijker en moeilijker om zelfs tomaten van eigen bodem aan te kopen omdat de multi-nationals enkel werken met het goedkoopste.

Onlangs had ik een discussie met een frituurhouder doordat ik zag dat hij diepvries fritten gebruikte.
Wel hiervoor ga ik niet naar een frituur want diezelfde fritten kan ik zelf thuis bakken. Ik ga naar een frituur voor vers geschilde aardappelen
Je gaat bij een beenhouder toch ook geen steak kopen die vacuum getrokken is met chinese tekst op de vacuumverpakking.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden