Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Dat is niet waar hoor. Ik geloofde het vroeger allemaal wat de skeptici geloven. Totdat ik echt mezelf begon te informeren, ipv zomaar te slikken wat je standaard gelooft als je in een westerse samenleving opgroeid waar de evolutietheorie in de scholen gepredikt wordt. Ik begrijp dus heel goed dat, als je het bewijs niet kent, dat je gelooft wat je gelooft. Wat ik wel geen begrip voor heb is dat men het bewijs niet bekijkt.
Diegene die hier echt smalend doen, zijn sommige skeptici.
Het vraagt veel meer een flexibele geest om je los te schudden van de heersende opvattingen, dan van mak de consensus van de westerse wereld te geloven en te volgen.
|
Dat heb je nu al 1001x als een mantra af gedreund alsof het iets dient bij te brengen bij je vermeende geloofwaardigheid ?
Als dat inderdaad zo is dan bewijst dat maar 1 ding en 1 ding alleen.
Je hebt het inderdaad geloofd en nooit aangenomen om de juiste rationele overwegingen.
Moest het immers uit een rationeel denkkader zijn en je bent er nu van overtuigd dat de evolutietheorie niet waar zou zijn door de overweldigende bewijslast ertegen dan zou je dat met je eigen woorden in een mum van tijd kunnen neerpennen.
Ipv dien je steeds te verwijzen naar een volgende flutsite of boek doorspekt met leugens en halve waarheden waar het de auteurs enkel te doen is om de zaak ongeloofwaardig te laten overkomen door een zo groot mogelijk leger leken te overtuigen maar die niet eens in de buurt kunnen komen van een falsificatie.