Karel Anthonissen heeft ultrarood gedachtegoed dat verder gaat dan dit van Rudy De Leeuw. Voor hem moet alles successie en erfenis onderhevig zijn aan een herverdelingstaks. Het kan dus voor hem niet dat vermogens overgedragen worden naar de volgende generatie:
Als ik, naast schuldverlichting, één belasting naar voor zou moeten schuiven, dan kies ik voor de successierechten. Inkomstenbelastingen zorgen voor een herverdeling van de jaarlijkse inkomsten. Successierechten zouden – één keer per generatie als het ware- de vermogens mee helpen herverdelen. Dat doen ze nu niet omdat ze veel te weinig voorstellen. Die belasting wordt door onze Vlaams overheid ernstig verwaarloosd. Grote fortuinen zouden, minstens bij de overgang naar de volgende generatie voor een ernstige herverdeling in aanmerking kunnen komen.
http://www.apache.be/2012/05/18/kan-...is-oplossen-2/
Ik verwacht niet dat er liberale of N-VA kopstukken met deze man gaan dwepen.
Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
|